Unit 10 guide Jobs
Agriculture, farming and fishing
Farmers plough the land, sow the seeds, water the plants and harvest the fruit. This is called agriculture. Agriculture gives us fruit and vegetables.
Los agricultores labran la tierra, sembrar las semillas, regar las plantas y en la cosecha de los frutos. Esto se conoce como la agricultura. La agricultura nos ofrece frutas y verduras.
Plough
Sow
Water
Harvest
The farmer breeds animals to get milk, meat and eggs. This is called farming.
El granjero cría animales para obtener carne, leche y huevos. Esto se llama agricultura.
Fishermen catch fish from the sea and rivers. This is called fishing.
Los pescadores pescar peces de los ríos y el mar. Esto se denomina pesca.
Agricultural activities:
http://www.foodafactoflife.org.uk/Activity.aspx?siteId=14§ionId=63&contentId=174
http://www.foodafactoflife.org.uk/Activity.aspx?siteId=14§ionId=63&contentId=176
Make your own farm game
http://www.kidsgamehouse.com/games/the-farmer/
Industry
Industrial machines transform raw materials into products. A car factory
produces cars from metal, rubber and plastic. An olive factory produces
olive oil from olives.
Máquinas industriales transforman materias primas en productos. Una
fábrica de automóviles produce coches de metal, caucho y plástico. Una
fábrica de oliva produce aceite de oliva de la aceituna.
How footballs are made:
How marbles are made:
Services
Bus drivers take us to places, policemen help and protect us, electricians fix electrical problems, gardeners take care of plants, postmen deliver letters, doctors look after our health and teachers teach children.
Los conductores de autobús nos llevara a lugares, los policías nos ayuda y protección, electricistas solucionar problemas eléctricos, jardineros cuidado de las plantas, carteros entregar las letras, los médicos cuidar de nuestra salud y los maestros enseñan a los niños.
Bus drivers take us to places, policemen help and protect us, electricians fix electrical problems, gardeners take care of plants, postmen deliver letters, doctors look after our health and teachers teach children.
Los conductores de autobús nos llevara a lugares, los policías nos ayuda y protección, electricistas solucionar problemas eléctricos, jardineros cuidado de las plantas, carteros entregar las letras, los médicos cuidar de nuestra salud y los maestros enseñan a los niños.
Activities for services:
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/fun-games/job-mixer
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/word-games/find-the-pairs/jobs
http://www.anglomaniacy.pl/occupationsSpelling.htm
http://www.anglomaniacy.pl/occupationsHangman.htm
http://www.anglomaniacy.pl/occupationsQuiz.htm
Unit 9 My Home Town
My Community
A city is a big community where lots of people live and work.
In the city there are many buildings and wide streets.
Una ciudad es una gran comunidad donde muchas personas viven y trabajan.
En la ciudad hay muchos edificios y calles anchas.
Una ciudad es una gran comunidad donde muchas personas viven y trabajan.
En la ciudad hay muchos edificios y calles anchas.
A town is smaller than a city, but bigger than a village.
Cities and towns have similar buildings, but there are less buildings in a town.
A village is a small community.
There are not many houses and the streets are narrow. Villages are normally quiet.
People who live in a city are called citizens.
Una aldea es más pequeño que una ciudad, pero más grande que un pueblo.
Ciudades y towns tienen edificios similares, pero hay menos edificios en una aldea.
Un pueblo es una pequeña comunidad.
No hay muchas casas y las calles son estrechas. Pueblos son normalmente tranquilas.
Personas que viven en una ciudad se llaman a ciudadanos.
Ciudades y towns tienen edificios similares, pero hay menos edificios en una aldea.
Un pueblo es una pequeña comunidad.
No hay muchas casas y las calles son estrechas. Pueblos son normalmente tranquilas.
Personas que viven en una ciudad se llaman a ciudadanos.
My Community
A city, town or village is divided into neighbourhoods.
People who live in a neighbourhood are called neighbours.
In a neighbourhood there are houses, shops, supermarkets, hospitals, schools and other buildings.
Una ciudad, pueblo o aldea se divide en barrios.
Personas que viven en un barrio se llaman a vecinos.
En un barrio hay casas, tiendas, supermercados, hospitales, escuelas y otros edificios.
Una ciudad, pueblo o aldea se divide en barrios.
Personas que viven en un barrio se llaman a vecinos.
En un barrio hay casas, tiendas, supermercados, hospitales, escuelas y otros edificios.
Buildings
Public buildings offer services. Schools, hospitals, town halls, police stations, fire stations and bus stations are all public buildings. Blocks of flats and businesses are private buildings. They have an owner. Restaurants, shops, supermarkets and banks are all businesses.
Edificios públicos ofrecen servicios. Escuelas, hospitales, ayuntamientos, en las comisarías de policía, bomberos y estaciones de autobuses son todos los edificios públicos. Bloques de pisos y las empresas son edificios privados. Tienen un propietario. Restaurantes, tiendas, supermercados y bancos están todas las empresas.
Build your own city: http://www.smileygamer.com/play/3019/shopping-city.html
The Town Hall
The town hall is a public building. There is a town hall in every town and city and most villages. The mayor and the councillors work at the twon hall. People living in the community vote and elect the mayor and the councillors.
El Ayuntamiento es un edificio público. Hay un Ayuntamiento en cada aldea y ciudad y la mayoría de los pueblos. El alcalde y los concejales de trabajan en el Ayuntamiento. Las personas que viven en la comunidad votar y elegir al alcalde y los concejales.
The town hall is a public building. There is a town hall in every town and city and most villages. The mayor and the councillors work at the twon hall. People living in the community vote and elect the mayor and the councillors.
El Ayuntamiento es un edificio público. Hay un Ayuntamiento en cada aldea y ciudad y la mayoría de los pueblos. El alcalde y los concejales de trabajan en el Ayuntamiento. Las personas que viven en la comunidad votar y elegir al alcalde y los concejales.
Traffic Signs
Traffic signs have different shapes and colours. A triangle means warning. A rectangle means information. A blue circle means obligation. A red and white circle means prohibition.
Señales de tráfico tienen diferentes formas y colores.
Un triángulo significa ADVERTENCIA.
Un rectángulo significa información.
Un círculo azul significa obligación.
Un círculo rojo y blanco significa prohibición.
Road sign activities:
Unit 8 Movement
Forces: Push and Pull
A force is a push or a pull.
We need force to make something move.
You can push objects and move them forward.
You can pull objects towards you.
The shape of an object can change when you a force makes contact with it.
Una fuerza es un empuje o un tirón.
Necesitamos fuerza para mover algo.
Puede empujar objetos y moverlos hacia adelante.
Usted puede tirar objetos hacia usted.
La forma de un objeto puede cambiar cuando que una fuerza hace contacto con él.
Activities for push and pull
http://www.bbc.co.uk/schools/scienceclips/ages/5_6/pushes_pulls.shtml
http://www.ngfl-cymru.org.uk/vtc/push_pull/eng/Introduction/InteractiveWhiteboardActivity.htm
http://www.ngfl-cymru.org.uk/vtc/push_pull/eng/Introduction/MainSession.htm
http://www.kidsgamespower.com/Kids_Games/Push-And-Pull
Magnets and Simple Machines
Magnets have an invisible force that pulls things towards them or pushes things away from them.
Magnets attract some metal objects.
The earth is like a big magnet! An object falls to the ground because the Earth pulls objects towards it.
Los imanes tienen una fuerza invisible que tira cosas hacia ellos o empuja las cosas lejos de ellos.
Imanes de atraen algunos objetos metálicos.
La tierra es un imán grande! Un objeto cae al suelo porque la tierra tira objetos hacia él.
Activities with magnets
http://www.funny-games.biz/magnetism.html
http://www.engineeringinteract.org/resources/parkworldplot/flash/concepts/magneticforces.htm
http://www.engineeringinteract.org/resources/parkworldplot/flash/tests/questions/magneticforces.htm
Simple machines or tools work easier. They cut, turn or move objects. Machines magnify objects.
Simples máquinas o herramientas facilitan el trabajo. Se cortan, girar o mover objetos. Máquinas ampliar las fuerzas.
Unit 7 My Planet.
**In this unit students will undertake a project to make their own crystals. Items that will be needed are a glass, a pencil, some thread, salt and a magnifying glass. More to follow.**
En esta unidad los estudiantes llevará a cabo un proyecto para hacer sus propios cristales. Elementos que se necesitarán son un vaso, un lápiz, un hilo, sal y una lupa. Más que seguir.
Earth Day is celebrated around the world on the 22nd of April every year.
Día de la tierra se celebra alrededor del mundo el 22 de abril cada año.
The Water Cycle
Water is essential for life. About 70% of the Earth is covered by water. The largest bodies of water are oceans. The smallest bodies of water are rivers or lakes.
El agua es esencial para la vida. Alrededor del 70% de la tierra está cubierto por agua. Los más grandes cuerpos de agua son los océanos. Los pequeños cuerpos de agua son los ríos o lagos.
El agua es esencial para la vida. Alrededor del 70% de la tierra está cubierto por agua. Los más grandes cuerpos de agua son los océanos. Los pequeños cuerpos de agua son los ríos o lagos.
The water cycle never stops. It has no beginning and no end. It keeps going and going and going and ....
The water cycle has four parts: evaporation, condensation, precipitation and collection.
El ciclo acuático nunca se para. No tiene principio y ningún final. Sigue yendo e ir e ir y....
El ciclo acuático tiene cuatro partes: evaporación, condensación, precipitación y colección
Activities for water cycle
States
Water exists in three states: Solid like ice, Liquid like tap water, Vapour like gas.
El agua existe en tres estados: Sólido como hielo, Líquido como agua del grifo, Vapor como gaseo.
When water flows it is a liquid:
Cuando flujos de agua es un líquido:
Water exists in three states: Solid like ice, Liquid like tap water, Vapour like gas.
El agua existe en tres estados: Sólido como hielo, Líquido como agua del grifo, Vapor como gaseo.
When water flows it is a liquid:
Cuando flujos de agua es un líquido:
When water gets very hot, it turns to a vapour which is a gas:
Cuando el agua se calienta mucho, se convierte en un vapor que es un gaseo:
Cuando el agua se calienta mucho, se convierte en un vapor que es un gaseo:
Activities on solids, liquids, and gases.
Air is all around us
The air is necessary for plant and animal life. Air has oxygen. Plants and animals need oxygen to live. Air pollution is bad for our health. When air moves fast, it becomes wind. Tornadoes are strong and dangerous winds.
El aire es necesario para la vida vegetal y animal. Aire tiene oxígeno. Las plantas y los animales necesitan oxígeno para vivir. Contaminación del aire es mala para nuestra salud. Cuando el aire se mueve rápido, se convierte en viento. Los tornados son vientos fuertes y peligrosos.
Soil, rocks and minerals
Soil is a mixture of minerals and organic materials. It also contains water and air. Soil contains water, leaves, rocks, roots, minerals and worms. Fertile soil is very good for growing plants.
El suelo es un mezcla de minerales y materiales orgánicos. También contiene agua y aire. Suelo contiene agua, hojas, piedras, raíces, los minerales y los gusanos. Suelo fértil es muy bueno para el cultivo de plantas.
Sulphur is a mineral. It is yellow. It smells very bad like rotten eggs.
Diamond is the hardest mineral. It is made of carbon. Diamonds are beautiful and expensive.
Marble is a very hard rock. It is used for sculpture. Many statues are carved from marble.
Azufre es un mineral. Es amarillo. Huele muy mal, como huevos podridos.
El diamante es el mineral más duro. Se hace de carbono. Los diamantes son hermosos y caros.
El mármol es una roca muy dura. Se utiliza para la escultura. Muchas estatuas son talladas en mármol.
El diamante es el mineral más duro. Se hace de carbono. Los diamantes son hermosos y caros.
El mármol es una roca muy dura. Se utiliza para la escultura. Muchas estatuas son talladas en mármol.
In this unit the boys will study Parts of a Plant, Plants are Living Things, and Plant Reproduction.
En esta unidad los niños estudiarán las partes de una planta, las plantas son cosas de la vida y reproducción de plantas.
Parts of a Plant
There are different types of plant like trees, bushes and herbs.
Plants are living things.
Plants need soil, water, air and sunlight to live.
Hay diferentes tipos de plantas, árboles, arbustos y hierbas.
Las plantas son seres vivos.
Las plantas necesitan tierra, agua, aire y luz del sol para vivir.
The basic parts of a plant are roots, stem, leaves and flowers.
Las partes básicas de una planta son raíz, tallo, hojas y flores.
Roots hold the plant in the ground. They absorb all the nutrients the plant needs to grow.
The stem holds the plant up. It carries the water to the leaves and flowers.
Leaves make the food for the plant using sunlight, water and air.
Flowers are colourful and smell nice to attract insects.
You can eat all parts of a plant. The roots, the stem, the leaves and the flowers.
Raíces mantienen la planta en el suelo. Absorben todos los nutrientes que la planta necesita para crecer.
El tallo sostiene la planta. Lleva el agua a las hojas y flores.
Hojas hacen el alimento para la planta con luz solar, agua y aire.
Las flores son coloridas y olor agradables atraer los insectos.
Se pueden comer todas las partes de una planta. Las raíces, el tallo, las hojas y las flores.
Plants are Living Things
Plants are living things. They need soil, water, air and sunlight to live.
Las plantas son seres vivos. Necesitan suelo, agua, aire y luz del sol para vivir.
This link is a game to help a plant grow.
Este enlace es un juego para ayudar a crecer a una planta.
http://www.BBC.co.uk/Schools/scienceclips/Ages/7 8/plantas crecen fs.shtml
Roots absorb water and minerals from the soil.
The stem carries water and minerals from the roots to the leaves.
The plant mixes air, sunlight, water and minerals in its leaves and makes them into nutrients.
A plant uses energy from the sunlight to produce its own food. This is called photosynthesis.
Una planta utiliza la energía del sol para producir sus propios alimentos. Esto se llama fotosíntesis.
The Life Cycle of a Plant
Plant Reproduction.
Plants are living things. They are born, they grow and die.
A plant can also reproduce.
Some plants have flowers and fruits. Inside these fruits there are seeds. When the seeds germinate a new plant grows from them.
Las plantas son seres vivos. Nacen, crecen y mueren.
También puede reproducir una planta.
Algunas plantas tienen flores y frutos. Dentro de estas frutas hay semillas. Cuando las semillas germinan una nueva planta crece a partir de ellos.
Evergreen trrees keep their leaves all year.
Árboles de hoja perenne tienen hojas todo el año.
Deciduous trees lose their leaves in autumn and grow new ones in spring.
Árboles de hoja caduca pierden sus hojas en otoño y crecen nuevos en primavera.
Unit 5 The Animal World
In this unit the boys will study Animal eating habits, Animal
reproduction, Vertebrates and Invertebrates, Mammals, Amphibians,
Reptiles, Birds and Insects.
En esta unidad los niños estudiarán Animal de hábitos alimenticios,
reproducción Animal, vertebrados e invertebrados, mamíferos, anfibios,
Reptiles, aves e insectos.
Animal Eating Habits
Animal Eating Habits
Herbivores only eat plants. They eat parts of plants like leaves, flowers and fruits.
Carnivores only eat meat. They hunt and eat other animals to survive.
Omnivores eat both plants and meat. Human beings are omnivores.
Herbívoros sólo comen plantas. Se alimentan de partes de plantas, como hojas, flores y frutos.
Carnívoros sólo comen carne. Que cazan y comer otros animales para sobrevivir.
Omnívoros comen plantas y carne. Los seres humanos somos omnívoros.
Carnívoros sólo comen carne. Que cazan y comer otros animales para sobrevivir.
Omnívoros comen plantas y carne. Los seres humanos somos omnívoros.
I apologise that this video is in Spanish but it was the only one I could find.
Carnivore, herbivore or omnivore games.
Animal Reproduction.
Animals that come from their mother's womb are viviparous.
Animals that lay eggs are oviparous.
Los animales que vienen del vientre de su madre son vivíparos.
Animales que ponen huevos son ovíparos.
Vertebrates or Invertebrates
Animals with a backbone are called vertebrates. Humans, monkeys, amphibians, reptiles, birds and fish are vertebrates. Invetebrates don't have a backbone. More than 98% of animal species in the world are invertebrates.
Animales con columna vertebral se llaman vertebrados. Los seres
humanos, monos, anfibios, reptiles, aves y peces son vertebrados. Invetebrates no tiene una columna vertebral. Más del 98% de las especies animales en el mundo son invertebrados.
Mammals
Mammals are Viviparous and vertebrates. They are born from their mother's womb and drink their mother's milk.
Los mamíferos son vivíparos y los vertebrados. Nacen del vientre de su madre y beber la leche de su madre.
In the following link you can make your own 2013 mammal calendar by printing the pages and colouring.
In the following link you can make your own 2013 mammal calendar by printing the pages and colouring.
En el siguiente enlace usted puede hacer su propio calendario 2013 mamíferos por imprimir las páginas y coloración.
Amphibians, Reptiles, Birds and Fish
Amphibians live on land and in water. They have legs for jumping or walking.
Reptiles have scales, breathe air, and usually lay eggs.
Birds have a beak and two wings with feathers. They lay eggs and most of them can fly.
Fish live in water. They have scales.
Anfibios viven en tierra y en agua. Tienen patas para saltar o caminar.
Reptiles tienen escamas, respiran aire y generalmente ponen huevos.
Las aves tienen un pico y dos alas con plumas. Ponen huevos y la mayoría de ellos puede volar.
Peces viven en el agua. Tienen escamas.
Reptiles tienen escamas, respiran aire y generalmente ponen huevos.
Las aves tienen un pico y dos alas con plumas. Ponen huevos y la mayoría de ellos puede volar.
Peces viven en el agua. Tienen escamas.
Mammal, insect, reptile, amphibian or bird game.
http://www.sheppardsoftware.com/content/animals/quizzes/kidscorner/animal_games_forest_large.html Unit 4 Celebrations
In this unit the children will study Christmas celebrations, National celebrations, Local celebrations, Other traditions and Languages.
En esta unidad los niños estudiarán celebraciones de Navidad, fiestas nacionales, fiestas locales, otras tradiciones y lenguas.
Christmas Celebrations
Christmas is a religious celebration. Christmas celebrates the birth of Jesus Christ.
La Navidad es una celebración religiosa. La Navidad celebra el nacimiento de Jesucristo.
Christmas Eve is on the 24th of December. Father Christmas brings presents.
Christmas Day is on the 25th of December. Families get together for a meal.
New Year's Eve is on the 31st of December. In Spain we eat 12 grapes.
New Years Day is on the 1st of January.
Three King's Day is when the three kings took presents to baby Jesus. Three King's Eve is on the 5th of January. In many parts of Spain the Three Kings leave presents in children's shoes.
Boxing Day is on the 26th of December. A long time ago rich people put food in boxes and gave them to poor people the day after Christmas.
-La Nochebuena de Navidad es el 24 de diciembre. Papá Noel trae regalos.
-El día de Navidad es el 25 de diciembre. Las familias se reúnen para una comida.
-Fin de año es el 31 de diciembre. En España comemos 12 uvas.
-Años el nuevos día es el 1 de enero.
-El Día del tres Rey es cuando los tres reyes tomaron regalos al bebé Jesús. Eva del tres Rey es el 5 de enero. En muchas partes de España los Reyes dejan regalos en zapatos de niños.
-Boxing Day es el 26 de diciembre. Hace mucho tiempo gente rica coloque alimentos en cajas y les dio a los pobres el día despues de Navidad.
National Celebrations
In Spain we celebrate different traditions during the year.
Eg: Carnival, Easter, Mother's Day, Father's Day and Christmas.
En España se celebran tradiciones diferentes durante el año.
Ej.: Carnaval, Pascua, día de la madre, día del padre y Navidad.
We celebrate Easter every year. It is a religious festival.
Celebramos la Pascua cada año. Es una fiesta religiosa.
Local Celebrations
Some celebrations are celebrated locally like Los San Fermines in Pamplona, San Isidro in Madrid or Las Fallas in Valencia. San Fermin is the patron saint of Pamplona. San Isidro is the Patron Saint of Madrid.
Algunos celebra ciones se celebran localmente como Los San Fermines de Pamplona, San Isidro en Madrid o Las Fallas de Valencia. San Fermín es el Santo Patrono de Pamplona. San Isidro es Santo Patrono de Madrid.
Other Traditions
Local dances, dress and food are part of our tradition and culture. Sevillanas and jotas are traditional dances from Andalucia and Aragón.
Alimentos, vestido y bailes locales forman parte de nuestra cultura y tradición. Sevillanas y jotas son bailes tradicionales de Andalucía y Aragón.
Paella and Cocido are traditional dishes from the regions of Valencia and Madrid.
Paella y Cocido son platos tradicionales de las regiones de Valencia y Madrid.
Languages.
Language is another important part of a country or region's culture. In Spain there are many languages.
In Galicia people speak Galician.
In Catalonia people speak Catalan.
In the Basque country people speak Basque.
In the region of Valencia people speak Valencian.
Idioma es otra parte importante de un país o cultura de la región. En España hay muchas lenguas.
En Galicia se hablan a gallego.
En Cataluña se hablan a catalán.
En el Vasco país hablan Vasco.
En la región de Valencia hablan valenciano.
Unit 3 My Health
In this unit the children will study healthy and unhealty habits, healthy eating and sports and health. This is a small unit guide if you have a spare moment and wish to help your children re-enforce what they are learning in class.
En esta unidad los niños estudiarán hábitos saludables y no saludables, comer sano y deportes y salud. Esta es una guía de pequeña unidad si tiene un momento libre y desea ayudar a sus hijos a reforzar lo que están aprendiendo en clase.
Healthy Habits
Healthy habits are good habits. We are responsible for our health. Healthy habits help us feel good and grow up healthy and strong. Healthy habits make me feel good.
Los hábitos saludables son buenos hábitos. Somos responsables de nuestra salud. Hábitos saludables nos ayudan a sentir bien y crecer sanos y fuertes. Hábitos saludables me hacen sentir bien.
Unhealthy habits are bad habits. They damage our health and we get sick. Unhealthy habits are bad for me.
Hábitos poco saludables son malos hábitos. Que dañar nuestra salud y nos enfermamos. Hábitos poco saludables son malos para mí.
Good habits to learn and label: Buenos hábitos para aprender y de la etiqueta:
Have a shower Tomar una ducha
Visit the doctor Visitar al médico
Sit correctly Sentarse correctamente
Do sport and exercise Deporte y ejercicio
Sleep well Duerme bien
Have good hygiene Tener buena higiene
Healthy eating Una alimentación saludable
Drink lots of water Beber mucha agua
Bad habits to learn and label: Malos hábitos para aprender y de la etiqueta:
Smoking Fumar
Junk food Comida chatarra
Watching too much television Ver demasiada televisión
No sport or exercise Ningún deporte o ejercicio
Not much sleep No mucho sueño
Not washing No lavado
Not going to the doctor No va al médico
Sitting badly Sentado mal
Carrying too many heavy things Llevar demasiadas cosas pesadas
Vaccines protect us from illnesses. Germs make us sick. We can kill germs by washing our hands regularly.
Las vacunas nos protegen de enfermedades. Los gérmenes nos enfermar. Podemos matar los gérmenes por lavarse las manos regularmente.
Healthy Eating
I wash my hands and my fruit before eating. I eat healthy food. I brush my teeth and visit the dentist.
Lavo mis manos y mi fruta antes de la comida. Como la comida sana. Cepillo mis dientes y visito al dentista.
A healthy breakfast is: Un desayuno sano es:
Yoghurt Yogur
Bread Pan
Cereal Cereal
Fruit Fruta
Milk Leche
Junk Food is unhealthy. Sweets are unhealthy. Crisps are unhealthy. Macdonalds is unhealthy.
La Comida basura es malsana. Los dulces son malsanos. Las patatas fritas son malsanas. Macdonalds es malsano.
Activites for healthy food:
http://pbskids.org/arthur/games/lunchomatic/
Unit 2 My Body
In this unit the children will study the basic bones, joints and muscles of their body. This is a small unit guide if you have a spare moment and wish to help your children re-enforce what they are learning in class.
En esta unidad los niños estudiarán el básicos huesos, atriculaciones y músculos de su cuerpo. Esto es un pequeño guía de unidad si tiene un momento libre y desea ayudar a sus hijos a reforzar lo que están aprendiendo en clase.
The Skeleton
The skeleton is made of bones. An adult body has 206 bones. Our skeleton holds our body upright and protects our organs. Bones need vitamin D and calcium to be strong and healthy.
El esqueleto está formado de huesos. El cuerpo de un adulto tiene 206 huesos. Nuestro esqueleto mantiene nuestro cuerpo en posición vertical y protege nuestros órganos. Huesos necesitan vitamina D y calcio para ser fuerte y saludable.
Bones to learn and label: Skull
Huesos de aprender y de la etiqueta: Humerus
Ribs
Spinal column
Hips
Femur
The skull protects the brain. The ribs protect the lungs.
El cráneo protege el cerebro. Las costillas protegen los pulmones.
Activities for the skeleton:
http://www.bbc.co.uk/schools/podsmission/bones/annie02.shtml
http://www.sciencekids.co.nz/gamesactivities/movinggrowing.html
Joints
Joints are the junction between two or more bones. They allow our body to bend and move. They make the skeleton flexible. Without them, movement is impossible.
Las articulaciones son el punto de unión entre dos o más huesos. Permiten a nuestro cuerpo doblar y mover. Hacen que el esqueleto es flexible. Sin ellos, el movimiento es imposible.
Joints to learn and label: Neck
Juntas para aprender y etiqueta: Shoulder
Elbow
Wrist
Hips
Knee
Ankle
The joint in our leg is our knee. The joint in our arm is our elbow. etc.
La articulación de la pierna es nuestra rodilla. La articulación en nuestro brazo es nuestro codo. etc..
Muscles
Muscles are attached to bones. Bones need help to work from our muscles.
Los músculos están conectados a los huesos. Huesos necesitan ayuda para trabajar desde nuestros músculos.
Muscles to learn and label: Biceps
Músculos para aprender y etiqueta: Abdominal muscles
Quadriceps
Dorsal muscles
Gluteus
Calf muscles
Biceps move your arm. You can sit on your gluteus. Quadriceps move your leg. etc.
Bíceps mueven su brazo. Usted puede sentarse en sus glúteos. Cuádriceps mover la pierna. etc.
Activitity for the muscles:
http://www.freddyfit.co.uk/kids/games/know-your-muscles-game.php
No comments:
Post a Comment